1.mai 2022
Alan Vaht, Alexela
Oli meeldiv võimalus sõita taaskord KIA täiselektrilise sõiduautoga EV6. Esimene sõit oli kõigest pool tundi, kuid tundsin kohe, et istusin väga hea elektriauto rooli. Eelnevalt internetist loetud ülevaated olid ülistavad ning seadsid ka minu ootused kõrgele. Ei pidanud pettuma. Juba esimesed sekundid pakkusid kõrgeid emotsioone ning sain kiirelt kinnituse, et tegemist on fantastilise särtsuautoga.
Nüüd, mõned nädalad hiljem õnnestus selle elektrikaunitariga ning rahvakeeli juba Eveks kutsutava EV6-ga sõita pikemalt terve nädalavahetuse ning teha Eestile peaaegu tiir peale. Selles autos on meeldiv olla ning sellega on väga nauditav sõita. Sellel autol on palju plusse, mis ühtivad minu ettekujutusega ideaalsest elektriautost. Ülestäheldatud plussid on koos miinustega esitatud allpool.
EV6 näol on tegemist elektriautoga, mis on ehitatud täpselt samale platvormile, millel on ka Hyundai IONIQ 5. Arusaadavalt on EV6-s seetõttu päris palju tuttavat. Näitena võib tuua laia kaksikekraani, kus omavahel on kokku ühendatud keskkonsoolil olev ekraan ja rooliratta taga olev juhiekraan, mis moodustavad ühtse terviku. Erinevalt IONIQ 5-st on EV6 kaksikekraan aga kumer ning jätab visuaalselt edevama ja efektsema mulje.
Info kuvamine juhiekraanile ning infosüsteemi menüü ülesehitus on üksühele täpselt sama nagu on IONIQ 5-l. Nii mõndagi on EV6-l siiski rohkem pakkuda. Näiteks leiab Sound seadete alt põneva võimaluse valida elektriautole ka hääled Stylish, Dynamic, Cyber ja Custom sound. Sõpradele näitamiseks on see kahtlemata põnev ja uhke, kuid üpris kiirelt hakkasid need elektroonilised helid ajudele ning see tulenes juba minust endast, sest kruttisin kõik hääled maksimaalsele helitugevusele. Seega lülitasin õige pea kõik hääled välja ja nautisin sõitu puhtas vaikuses.
Masinaga on ülimalt vaikne sõita. Ka maanteemüra ei imbu kuskilt sisse. Sõidad täielikus vaikuses ja lihtsalt naudid. Elektriauto fännid saavad sellest aru, kuid V8 põristajad heidavad seda vaikust ette – vähemalt täna veel, ja seda loomulikult kadedusest.
Sõidad selle Evega ja naudid, sõidad veel ja veel ning tajudki reaalselt, et ei taha seisma jääda. See auto on loodud nautimiseks nii seest kui ka väljast, nii silmailu poolest kui ka sõitmise poolest. Evet võibki imetlema jääda – muidugi on see maitse küsimus, kuid mina olin Evest korralikult sissevõetud. Oh neid puusi, ülimalt stiilseid ümaraid puusi - seeson ju ikkagi Eve. Istud roolis ja vaatad küljepeeglit, kust vastu vaatavad tõepoolest ümarad ja nauditavad puusad, mis on iseloomulud ühele teisele kallile ja lahedale autole. Eve välisilme on vägagi nauditav. Uste alune liist keerab tagant poolt üles ning liitub teisel pool tagumise ratta koobast üle terve EV tagaosa laiuva punase peene tulega. See tõusujoon moodustab visuaalselt väga kena ja justkui ühtse terviku, mida vahepeal katkestab vaid tagumine rattakoobas. Selle sama tõusujoonega on visuaalselt ühendatud kokku tagumised suunatuled, mis suunduvad tagant allapoole. Seda peab ise imetlema. Ma reaalselt vaatasin ja nautisin igat detaili ja kumerust. Vaadates Eve puusi tagant teatud nurga alt, on selgelt näha ka esimeste rattakoobaste paksendid – n.ö esimesed puusad. On meeldiv vaadata, kuidas kõik need kumerused omavahel kokku mängivad ja kokku sobituvad.
Öeldakse, et välisest ilust olulisem on aga hing. Ja seda sisemist hinge on Evel samuti küllaga. Pean silmas interjööri. Jällegi maitse küsimus, kuid armatuurlaud on väga stiilne. Selle pealispinda kaunistavad sisselõigatud paralleelsed jooned ja muster. Samas stiilis ja sama mustriga on ka esiistmete vahel olev lai käetugi, mis on ühes tükis keskkonsooliga.
Kui parem käevars mugavalt toetatud, jääb näppude ulatusse kena ja LEDiga kaunistatud käiguvahetusketas, mille keskel on parkimisnupp. Käiguvahetusketta ees asetseb start/stopp nupp, mida tänapäeval saab selgelt pidada ebavajalikuks ja üleliigseks. Selle eest tuleb kindel miinuspunkt.
Keskkonsooli esiosas asetsevad istmesoojendus- ja istmete ventileerimisnupud ning samuti roolisoojendus. Nende nuppude asetsemine keskkonsooli otsas on ühtmoodi äge, stiilne ja väga käepärane, kuid samaaegselt on need nupud ka tugevalt häirivad. Nimelt, alalõpmata kui painasin mõnda menüünuppu, nt. raadio, seaded või kliimasüsteem, siis puutusid teised näpud absoluutselt märkamatult rooli- või istmesoojenduse nuppe, mille sisselülitamisest said aimu alles siis kui istumine või rool kuumaks läksid. Ja seda juhtus korduvalt ja korduvalt, mistõttu Eve saab kirja järgmise miinuspunkti. Olgu aga märgitud, et auto on siiski nõnda palju äge, mistõttu nende üksikute miinustega saab kergelt ka leppida.
LOE EDASI laadimisvõimekusest ja vaata pilte Alan Vahi blogist >>>> https://www.alanvaht.eu/AV/Blogi/Entries/2022/5/1_Taiselektriline_KIA_EV6.html