Frankfurt, 27. veebruar 2015. Töönädal on lõppenud. Hilislõunane päike helgib teeäärsete lumevallide jääkristallidel ning muudab eesolevad lumised mäetipud roosaks. Tee lookleb lõbusa ja sündmusi täis nädalalõpu suunas. Sõit nõuab kiiret, efektiivset ja peent sõidukit, mis lubaks kasutada olevast ajast võtta maksimaalset naudingut.

Just täpselt selliseks eesmärgiks loodigi Kia SPORTSPACE. Jõulised proportsioonid on valmis tagama turvalist ja kindlat, kuid kiiret sõitu mäenõlvadele. Hellitav ja peen interjöör pakub individuaalset ruumikust selle neljale sõitjale. Seesmised ja välimised nõtked ja elegantsed jooned on stiilsed, ent samas ka funktsionaalsed, lubades reisijatel nautida nii mugavust kui ka käepärasust autos, mis paistab teiste seast silma.

See on kontseptsioon, mis võtab elust välja maksimumi.

85. Genfi rahvusvahelisel autonäitusel avalikustatav Kia SPORTSPACE on ehk kõige täiuslikum reisiauto: see on põhjalikult praktiline sõiduk igapäevasõitudeks, samas stiilne ja atleetlik pikkade ringsõitude jaoks selle klassikalises mõttes, ning valmis läbima äri või puhkuse eesmärgil pikki kilomeetreid üle maailmajagude.

Kia SPORTSPACE, mis on loodud ja arendatud Euroopa peadisainer Gregory Guillaume'i juhendamisel Frankfurdis asuvas Kia Euroopa disainikeskuses, on auto, millel puuduvad traditsioonilised kompromissid. See ei ole sedaan ega ka universaal. See ei ole luukpära ega ka päris kupee. See on hoopis sõiduk, mis rahuldab vajadused neil, kes keelduvad kuulumast kategooriatesse, mis puudutab nende elustiili või sõidukite vajadusi.

Guillaume räägib meelsasti selle päritolust. „Kial pole olnud universaalautot selles olulises Euroopa turusegmendis, kuid ma nimme hoidusin sellest, et me ei looks midagi traditsioonilist. See auto tuleb ambitsioonist, mis mul oli, kui ma noore mehena õppisin Šveitsis disainimist.

Mul oli kogu aeg peas visioon luua selline auto, millega sõita koos sõpradega nädalavahetuseks suusatama, ja siis tagasiteel sõidutada see Genfi näitusele väljapanekuks. Genfi näitus on minu jaoks eriline, sest see toimub siis, kui talv hakkab oma võimu kaotama. Sellel on eriline atmosfäär ja iseäralik meeldivus. Ideaalne ideesõiduk pidi neile ootustele vastama ja ma usun, et SPORTSPACE teeb just seda!” lisas ta.

Kia SPORTSPACE on tõepoolest väga erinev sõidukitüüp selles turusegmendis. See ei ole mõeldud olema ega näe ka välja nagu Muhvi auto – see on selgelt ahvatlev sõidumasin, millega tahetakse sõita. Pikka teed.

Välisdisain
Kia SPORTSPACE esitleb arhitektuurilist visandit, mis on traditsioonilistest kombiautodest, universaalmudelitest või isegi kupeedest hoopis teistsugune ja rafineeritum.

Selle pikka ja sihvakat kuju koos ühtlaste pindade ja otstarbekate joontega rõhutavad väga ettepoole kaldu olev D-piilar ja peaaegu luukpära moodi paigutatud tagaluuk.

Guillaume märgib: „Tavaline universaallahendus sisaldaks pikka kolmandat akent, mis viitaks pagasivedamise võimekusele. Kuid lisades tugeva D-piilari ja palju rohkem tahapoole ulatuva pagasiruumi luugi, oleme andnud auto tagaosale tugeva karakteri, milles on jõudu ja atleetlikkust. Sellel on oma massi kohta suurepärane võimsus ja tugevus.

Tagaosa visuaalset kaalu on hoolikalt kujundatud akende, uste ja tagumise kaitseraua kujuga vähendatud. Massi lõikavad servad muudavad selle kaldus välimuse usutavamaks ja jätavad vähem universaali muljet.”

SPORTSPACE'i eesmine iluvõre annab aimu Kia „tiigrinina” arengust. Kuid selle pleksiklaasist sisetükk ei olegi nii ühes tükis, kui see tundub. Lähemalt uurimisel selgub, et see koosneb tegelikult ribadest ning neid on võimalik pöörata, mis võimaldab vajadusel suuremat õhu sissetulekut.

Jõuline särav alumiiniumist riba läheb mööda esikapotti üle kalgi lõikega LED-esitulede, mis annab tunnetuse tugevusest ja sihikindlusest. Peenemad kaared koos esitulede alumise poolega lisavad veelgi liikuvust SPORTSPACE'i julgesse ja dünaamilisse esiossa.

Säravad alumiiniumist ribad on veel ka esipõrkeraual, kuhu on osavalt peidetud suunatuled, mis paistavad välja vaid töösselülitamise korral.

Külgvaates on Kia SPORTSPACE sama elav. Tugev iseloomulik joon jookseb üle kere, ühendades visuaalselt esi- ja tagaosa. Auto kõrge vööjoon ja lihtsalt, kuid graatsiliselt kujundatud küljed ning madalalt asetatud süsinikkiust löögiplaat annavad tunnistust atleetlikkusest.

Auto „Ignition Red”-viimistlusega kere puhul lisab dünaamilisust järjekordne särav alumiiniumriba, mis kulgeb esiosast kuni tagaosani ja rõhutab auto pikka ja kitsast klaasgaleriid. Mõlemasse küljepeeglisse paigutatud suunatuled jäljendavad oma horisontaalse kujuga esispoileris olevaid tulesid.

Tagumine piilar, mis on laiem ja ettepoole kaldu, on kombineeritud kitseneva küljepinna ja dramaatiliselt nõgusa tagaluugiga, kindlustades, et ka auto tagaosa on julge ja põnev.

Laiad tagatuled ja täislaiusega süsinikkiust difuusor rõhutavad veelgi auto laia asendit ja sportlikku välimust. Tagatuled sisaldavad suunatulesid, mis liiguvad töötamisel väljapoole.

Katusespoiler ja difuusor maksimeerivad õhuringluse efektiivsust auto tagaosa ümber. Topelt summutitorud difuusoris järgivad tagatulede hulknurkset kuju. Vertikaalselt orienteeritud udutuli on integreeritud difuusori keskele.

SPORTSPACE'i disainile panevad punkti unikaalsed 20-tollised kümne kodaraga valuveljed, mille keskel on süsinikkiust viisnurkne ehisdetail. Velje disain viitab võimsale pöörlemisele isegi siis, kui auto seisab.

Interjööri disain
Uste käepidemed on paneelidega ühetasa. Ukse avamisel pääseb pilk märkimisväärselt ruumikasse nelja istmekohaga interjööri, mida valgustab kogu katusepikkuses läbipaistev klaaskatus.

Guillaume märgib: „SPORTSPACE peab olema sihikindel ja minu jaoks tähendab see väga musta interjööri, kus fookus on juhtseadmetel ja funktsioonidel, kuid ka reisijateruum peab olema peen, lõõgastav ning meeldiv koht olemiseks. Ruumitunnetus oli oluline ning olenemata sellest, kas SPORTSPACE'i kasutatakse töönädala ajal või reisimiseks, peab see edasi andma kvaliteeti ja aitama kohaneda, pakkudes sõitjatele praktilist personaalset keskkonda, mis vastab individuaalsetele vajadustele ja eelistustele.”

Salong on lihtne ning selgelt julge ja kena stiiliga. Tasakaal luksusliku naha ja nüüdisaegsete tehniliste materjalidega, sealhulgas süsinikkiu ning freesitud ja anodeeritud alumiiniumiga, toonitab autole omast funktsionaalsust ja läbinisti modernset ja väljakutsuvat stiili.

„Juhikohta defineerivad puhtad ja lihtsad vormid, „suured žestid” ning detailid, mis ei lõhu tervikut,” sõnab Guillaume. „Lainetav armatuurlaud on täiesti horisontaalne. Selle laiust võimendab allservas asuv anodeeritud alumiiniumliist, mis loob ühenduse külgmiste õhuavade vahel. Armatuurlaual puuduvad keskmised õhuavad, selle asemel on need paigutatud alla kesktunnelisse.”

Uksepaneelide sisepinnad moodustavad armatuurlauast alates kuni tagaluugini välja ühtse arhitektuurilise haarde. Interjööri keskmes on keskkonsool, mis ulatub läbi auto, veelgi võimendades selle ruumikust ja pikkust.

Käsitsi kootud „cuoio intrecciato”-kattega istmed on vormitud süsinikkiust ja viimistletud musta poleeritud nahaga, pakkudes modernset ja mugavat sportlikku istumist kõigile neljale sõitjale. Peenelt vormitud ja vabalt seisvad metalsed ukselingid on laheda kujundusega ja sobivad hästi peopessa. Ukselinkidesse on ergonoomselt paigutatud küljeakende liigutamise lüliti.

„Endurance Graphite”-toonis anodeeritud alumiiniumi leidub mujalgi: lamendatud allosaga roolil, käigulabadel, sportpedaalidel, tüsedal käiguvalitsal ja tunnelisse integreeritud lülititel. Need elemendid kujutavad tugevat tehnilist kontrasti musta naha ja omapärase hõbedase harjatud alumiiniumi välimusega kanga vahel, mis katab armatuurlauda ja keskkonsooli.

Juhi ees on mitmekülgselt seadistatav digitaalne instrumendiklaster, mis on ühendatud täisfunktsioonilise infotainment-süsteemiga. Juhi vaatevälja paigutatud suurt infotainment-ekraani on võimalik juhtida ühe või kahe ekraani režiimis. Juhtimine toimub anodeeritud alumiiniumist autosisese infotainment-reguleerija kaudu, mis on paigutatud käiguvalitsa taha ja mida ümbritseb neli otsetee nuppu, mis aitavad ekraaniga kiiresti ja intuitiivselt suhelda. Lisafunktsioone saab juhtida hõlpsa ligipääsu nuppudega, mis on integreeritud keskekraani allosasse.

Kus tavaliselt asuks tahavaatepeegel, asub siin kitsas ekraan, kuhu kuvatakse tahavaatekaamera vaadet. Sellele ekraanile kuvatakse ka muud juhi jaoks vajalikku informatsiooni.

„Meil õnnestus autosse integreerida väga tehnilisi detaile ning see peaks sõitmiskogemust veelgi intensiivistama,” selgitab Guillaume. „Auto peaks olema rahulik ja mugav koht isegi siis, kui see esineb praktilise sportliku reisiauto rollis. See ei tohiks olla ühelgi juhul häiriv. Sulle kui juhile on kõik vajalikud juhtseadmed ja muud asjad käeulatuses ja kerged kasutada.”

Tagaistme helde jalaruum suurendab reisija mugavust. Suure ruumi tunnet võimendab veelgi pea kohal olev klaaskatus.

Suurepärase reisiauto, nagu selleks on ka Kia SPORTSPACE, eeltingimus on ruum, kuhu mahutada suusad. Suusad saab asetada tagaistmete vahele, kus polsterdatud nahast käetugi paigutub suuskade peale. Nihuta seda tahapoole ning avaneb kaks hoiukohta, kuhu on võimalik mahutada kaks tahvelarvutit, üks mõlemale reisijale. Tagaistmel sõitjad saavad kasutada esiistmete seljatoe külge kinnituvat unikaalset tahvelarvuti kinnitussüsteemi, mis võimaldab neil vaadata videot või muud multimeediasisu silmade kõrgusel.

Kesktunneli tagumine osa suubub sujuvalt pakiruumi. Innovatiivne laadimissüsteem, mis sisaldab 28 rulluvat kuuli, on paigutatud mati nahaga kaetud pagasiruumi põrandasse. See ja madal laadimislävi võimaldavad kergesti laadida raskeid kohvreid ja spordivarustust. Kui SPORTSPACE'i süüde on sees, laskuvad kõik roostevabast terasest kuulid 3 mm allapoole seisuasendisse, kindlustades selle, et pagas sõidu ajal ei liigu.

Jõuülekanne
SPORTSPACE'ile annab võimsuse suure jõudlusega turboülelaadega jõuülekanne, mis esindab Kia lubadust kasutada tõhusamaid ja vähendatud töömahuga bensiinimootoreid. Kompaktne ja kerge 2-liitrine T-GDI (turboülelaadega otsepritsega) bensiinimootor tekitab 250 hj, suunates jõu esiratastele, mis toob kaasa kõrge kütuseefektiivsuse ja vahetult võimsa kiirenduse igas situatsioonis. See toetab täiuslikult aktiivset sõidukogemust, mida lubab juba dünaamiline välimus.

Guillaume tõdeb: „SPORTSPACE sai loodud selliseks autoks, millega sõitjad saaksid nädalavahetuseks linnast eemale ning nautida teekonda. See oli meie keskne mõtlemine, et auto peaks julgustama soovi minna sõitma ning võtta igast momendist maksimumi.

Oma rafineeritud disaini varjus lubab Kia SPORTSPACE lihtsat ja entusiastlikku sõitmist. See muudab iga tööpäeva edasi-tagasi sõitmise või väljasõidu mägedeni võrdselt kosutavaks,” lisas ta.

Kia SPORTSPACE'i mõõtmed
Pikkus: 4855 mm
Laius: 1870 mm
Kõrgus: 1425 mm
Teljevahe: 2840 mm.