Kia müüduim mudeliperekond on 2021. mudeliaastaks saanud ajakohased, julged ja moodsad uuendused, sealhulgas dünaamilised ja sportlikuddisainielemendid. Aasta viimase kvartali alguses müügile saabuvad Ceedi viieukseline luukpära, sportlik universaal ning laugpära demonstreerivad täiesti uut esiosa, sportlikke uuendusi tagaosas, värskendatud disainiga valuvelgi ja uusi värvivalikuid, menukas kompaktlinnamaastur XCeed saab värskendatud järgmisel aastal. Vastavalt klientide soovidele ja valdkonna trendidele tulevad valikusse ka uued ajamid ja käigukastid.

Kia pakub üht rikkalikumat C-segmendi valikut turul ning Ceedi jätkamine on mudeli suurepärase maine ja edu tõestuseks. Ceedi perekond oli Kia esimene Euroopas ja eurooplaste maitsele loodud sõiduk, millest saigi Korea autotootja võti eurooplaste südameisse. Ceedile kuulub 28% Kia Euroopa turuosast ning see seisab kindlalt nimekate konkurentide kõrval, kes aastakümneid oma segmendis domineerinud on.

 

Julge ja nüüdisaegne disain

Uuendatud välimus väljendab elujõulisust

Värskendatud välimus kõneleb elujõust, luues liikuva ja moodsa ilme. Täielikult taasloodud esiosa kannab auga uut, lihtsustatud ja õhulisemat Kia logo, mis peegeldab autotootja hüüdlauset „liikumine, mis inspireerib“. Iga versiooni ja varustustaseme (tavamudel, PHEV, GT-Line ja GT) eristamiseks ja omanäoliseks tegemiseks on spetsiaalselt vaeva nähtud.

Ceedi muudab äratuntavalt Kiaks kuulus „tiigrinina“ iluvõre, mis on samuti uuenduse läbinud ning mille läikivmusta viimistlust täiendavad mattkroomid moodsa ja voolava disainiga tiivakujulised ornamendid. Pistikuhübriidversioonid saavad suletud iluvõre, mille kontrastne värvilahendus on tõeliselt silmapaistev. Ilmele lisavad sportlikkust ka uut esistanget mõlemalt poolt läbivad õhuvõtuavad. Tiibade temaatika jätkub teistelgi esiosa elementidel, näiteks mattkroomi viimistlusega õhuvõtuavade võredel ning lennukatel, eesmistele tiivakaartele ulatuvatel detailidel. Taga rõhutab uue Kia märgi õhulisust LED-tagatulede vahele jäetud sile pind. Pistikuhübriid saab ka uue, autotootja uuendatud brändikuvandile vastava embleemi. Tagaosast leiab uue läikivmusta õhuhajuti ja tagumise kaitseraua viimistlusest leiab viiteid auto esiosas nähtavatele mattkroomidele detailidele.

Kõikidel Ceedidel on nüüd uued täis-LED-esituled, mis suurendavad ohutust ja lisavad autole isikupära. Kolm noolekujulist moodulit ümbritsevad integreeritud LED-udutulesid ja lähi- ning kaugtulesid. Päevasõidutuled toimivad ka Ceedi suunatuledena. GT-Line ja GT varustusastmes viieukselised luukpärad saavad uued LED-tuled, mis koosnevad 48-st kärjestruktuuris moodulist, mida ümbritseb punane raam. Multifunktsionaalsed moodulid on paigutatud viide ritta ning kaetud toonklaasiga. Kindlate ridade LED-moodulid süttivad järjest, kui juht suunda näitab.

Kõik mudeliperekonna liikmete velgede valikusse on samuti lisandunud pilkupüüdva disainiga uudiseid. Saadaval on kuus silmatorkavat kujustust, millest kolm on täiesti uued: 16-tollised hõbedased veljed baasmudelile, 17-tollised läikivmustad veljed GT-Line autodele ning sportlikud punaste detailidega 18-tollised veljed GT varustusastme mudelitele.

GT varustusaste kujuneb tänu ainulaadsetele ja läbimõeldud disainielementidele kindlasti pilgupüüdjaks – punased detailid esiosas, külgedel ja taga hoolitsevad mudeli sportliku iseloomu väljendamise eest. Tippmudeli iseloomulik „tiigrinina“ iluvõre valmistatakse spetsiaalsel plastiku töötlemise meetodil, mille abil luuakse omanäoline tumeda kroomitud üla- ja alaosaga läikivmustal ja punasel värvil põhinev lahendus. GT eesmisest kaitserauast leiab läikivmustade võredega õhuvõtuavad koos spetsiaalselt selle mudeli jaoks välja töötatud GT-punaste detailidega. Sportlikku õhuhajutit täiendavad kaks ümmargust väljalasketoru ning eelnimetatud GT-punased lisad. GT veereb nüüd uutel, vaid selle mudeli jaoks loodud 18-tollistel tumedatel valuvelgedel, mille punased keskkapslid on samuti vaid GT päralt.

Väliste uuenduste paketi muudab täielikuks 13 toonist koosnev kerevärvide valik, kust iga klient leiab midagi enda maitsele sobivat. Neist värvidest neli on Ceedi perekonnas esmakordselt saadaval: Machined Bronze, Lemon Splash, Yucca Steel Gray ja Experience Green.

 

Tipptehnoloogiliste lahendustega moodne, kõrgema klassi sõitjateruum

Uue Ceedi pardal tervitavad juhti šikk dekoor, rahustavad värvilahendused, hoolikalt valitud materjalid ning kõikide reisijatega arvestav sõitjateruum. Panoraamkatus loob loodusega ühte kuulumise tunde ning inspireerib reisijaid.

Istmed on saadaval üheksa erineva polsterdusega, neist neli on täiesti uued. Valikute hulka kuuluvad ka musta seemisnahaga kaetud korvistmed kontrastõmblustega – GT-Line puhul hallis, GT puhul aga mudelile omases punases toonis. GT-Line ja GT varustustase saavad uue, moodsama disainiga käigukanginupu, automaatkäigukastiga versioonidel on see luksuslikuma tunde loomise nimel kaetud perforeeritud nahaga. Kõik automaatkastiga mudelid saavad läikivmusta PRND ekraanipaneeli, kus kuvatakse valitud käiku.

Ceedi sisustus ühendab moodsa välimuse kõrgema klassi tunnetuse ja tipptasemel tehnoloogiliste lahendustega. Suur 12,3-tolline näidikupaneel ning 10,25-tolline multimeediaekraan aitavad juhil end sõidukiga rohkem ühendatuna tunda. Iga sisustuselementi luues on esikohale seatud kasutusmugavus – kogu interjöör kannab endas Kia „lihtne näha, lihtne kasutada“ printsiipi.

 

Kaasahaarav kasutajakogemus

Uuendatud Ceed kannab endas parimat ühenduvus- ja mugavustehnoloogiat

Kia on kõikidele Ceedis reisijatele inspireeriva, stressivaba ja mugava kasutajakogemuse saavutamise nimel pannud mängu kõik oma oskused ja teadmised ning panustanud palju aega.

Uue Ceedi uste lukustamist juhib nutikas Smart Key, mootorit saab käivitada ja seisata nupuvajutusega. Parima kasutajakogemuse saavutamiseks saab elektriliselt seadistatavasse juhiistmesse salvestada kaks kasutajaprofiili. Teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraan on ühendatud kaheksakõlarilise JBL Premium helisüsteemiga, mis võimaldab Bluetoothi vahendusel luua inimeste ja seadmete vahel mugava ühenduse. Sportswagon ja ProCeed saavad veelgi mugavusvarustust, mis suurendab igapäevast kasutusmugavust – näiteks nutikas elektrooniline tagaluuk, mis tuvastab Smart Key juuresoleku ning avab võtit kandvale inimesele luugi. Lisaks saab teist istmerida ühe nupuvajutusega kokku klappida.

Ceedi sisemust värskendades on mõeldud reisijate mugavuse igale aspektile. Soojenduse ja ventilatsiooniga esiistmed ning soojendusega tagaistmed pakuvad jahedamatel päevadel mugavust ja kõrgetasemeline kahetsooniline kliimaseade hoiab sõitjateruumi kuumal suvepäeval mõnusalt jahedana.

 

Inspireeriv ühenduvus

Inimesed suhtuvad autosse kui oma ühendatud elustiili osasse ning ootavad, et mitmed erinevad tehnoloogiad oleksid vaid nupuvajutuse kaugusel. Uuendatud Ceedi ühenduvusfunktsionaalsus ei paku pelgalt sõiduandmeid – Kia soovib, et juht tunneks end ühendatuna nii sõidu, reisijate kui teiste teelolijatega.

Rooli istudes tervitab juhti 12,3-tolline uuendatud graafikaga näidikupaneel, mis pakub rahustavaid värvilahendusi ja nelja erinevat, sealhulgas ilmaolude ja kellaajaga kohanduvat temaatikat. Näidikupaneeli kõrval paikneb 10,25-tolline raamita keskne ekraan teabe- ja meelelahutussüsteemi, navigatsiooni ja telemaatikateenuste juhtimiseks. Süsteem toetab üle õhu uuendusi, seega tarkvara ning kaartide uuendamiseks puudub vajadus Kia esindust külastada.

Mudeliuuendus sisaldab ka tarkvara, mis võimaldab Kia Connect nutitelefonirakenduse abil distantsilt autoga ühenduda, erinevaid funktsioone juhtida ning sõiduki andmeid vaadata ja neist paremini aru saada. Ceedi mudeliperekonna uuendatud ühenduvusteenuste hulka kuuluvad hääljuhtimisega otsingufunktsioon, kolmandate osapoolte kalendri- ja navigeerimisrakenduste tugi, sõiduki jälgimist võimaldav teenindusrežiim ning liitreaalsusega täiendatud nn viimase miili navigeerimine. Ceed Sportswagon pistikuhübriid pakub veelgi mugavuslahendusi nagu aku start-stopp laadimine distantsilt – selle teeb võimalikuks just uuenduslik ühenduvustehnoloogia.

Reisijad saavad sõidukogemuse täiendamiseks ja üksteisega meedia jagamiseks juhtmevabalt kasutada Android Auto ja Apple CarPlay teenuseid läbi kaheksatollise ekraani, mis peegeldab kasutaja telefoniekraani. Tagaistujate ühenduse eest hoolitsevad põrandasse integreeritud USB-laadijad.

 

Uusimad arengud juhiabisüsteemide vallas

Värskendatud Ceed pakub tänu uuendatud juhiabisüsteemide paketile segmendi tippklassi hulka kuuluvaid turvalahendusi, mugavusabilisi ning parkimistehnoloogiaid. Need aitavad igal reisil maandada ohte, leevendada sõitmisega seonduvat stressi ja kaitsta reisijaid ning teisi teelolijaid. 

Turvalahendusi on täiustatud, näiteks pimenurga hoiatussüsteemi asendab nüüd aktiivselt sekkuv ning ohtu vältiv tehnoloogia. Sõiduraja vahetamiseks suunatuld sisse lülitades ning teise sõidukiga kokkupõrkeohtu tuvastades hoiatab uus pimenurga kokkupõrke vältimise abiline (BCA) juhti. Kui kokkupõrkeoht pärast hoiatust kasvab, sekkub BCA aktiivselt ning aitab juhil kokkupõrget vältida.

Tähelepanu hajumise hoiatus (DAW+) on samuti uuenduse läbinud – näiteks ummikus, aeglases liiklusvoolus või foorist foorini liigeldes tõmbab see visuaalse hoiatusega ekraanil juhi tähelepanu, kui eessõitja hakkab eemalduma.

Teised Ceedil saadavalolevad juhiabisüsteemid on jätkuvalt: Laupkokkupõrke vältimise abi (FCA), mis lisaks autodele ning jalakäijatele tuvastab ka jalgrattureid; sõidurajal püsimise süsteem (LKA); nutikas piirkiiruse hoiatus (ISLW); manuaalkäigukasti piirkiiruse hoidmise abiline (MSLA) ja kaugtulede abi (HBA). Kia „näe paremini, ole nähtav“ moto on juhtinud ka uute LED-päevasõidutulede arendamist ja loomist, millesse on integreeritud LED-udutuled. Viieukselised luukpärad saavad vastavalt varustusastmele ka järjest süttiva tehnoloogiaga suunatuled.

Ceedi mudeliperekonda on täiendatud ka juhi elu mugavamaks muutvate juhiabisüsteemide lisamise ja uuendamisega. Uus maanteel sõitmise abi (HDA) koos navigatsioonipõhise nutika autopiloodiga (NSCC) korrigeerib nüüd sõiduki kiirust kurvi või näiteks maantee peale- või mahasõidu jaoks vastavaks. Sõiduraja hoidmise abi (LFA) saab nüüd kasutada nutikast autopiloodist (SCC) sõltumatult, mis võimaldab Kial nüüd LFA-ga varustada ka manuaalkäigukastiga mudeleid. Varasemates mudelites lülitas piduripedaali vajutamine SCC ning seeläbi ka LFA välja. Tänu uuele lahendusele saab LFA-d nüüd kasutada ka sellistes sõiduoludes, kus nutikat autopilooti tarvis pole.

Parkimist hõlbustavad mitme vaatega tagurduskaamera (RVM) ja tagant ristisuunas kokkupõrke vältimise abi (RCCA). Parkimiskohale tagurdades kuvab RVM juhi abistamiseks vaadet parkimiskohale. Süsteemi on täiendatud ühemegapikslise kaamera lisavaatega, mis on abiks siis, kui Ceedile on järele ühendatud käru. Nüüd on RVM-l ka lüliti, mis võimaldab sõidu ajal aktiveerida tahavaatekaamera, et näha, mis tagantpoolt läheneb. Pärast parkimist teavitab turvalise väljumise abiline reisijaid sellest, kui ukse avamisel tuvastatakse lähenev sõiduk.

Tagumise ristuva liikluse hoiatust on samuti täiustatud ning nüüd on sellest saanud aktiivsem abiline. Tagant ristisuunas kokkupõrke vältimise abi (RCCA) tuvastab ohu ning hoiatab juhti. Kui oht jätkub ka pärast hoiatust, abistab RCCA automaatse pidurdusega, et vältida kokkupõrget.

 

Täiustatud ajamitehnoloogiad

Uued ajamid pakuvad jõudlust, rafineeritust ja säästlikkust

Ceedi uuendatud mudelivalik pakub ostjatele külluslikku ajamivalikut, sealhulgas pistikuhübriide ja poolhübriide, mille võimsus jääb 100 ja 204 hj vahele. Ceedile pakutakse ka laia valikut turbomootoreid: saadaval on 1- ja 1,5-liitrine bensiinimootor ning 1,6-liitrine diisel, mida kõiki täiendab Kia Smartstream tehnoloogia.

Smartstream tehnoloogia hõlmab Kia muutuva klapiajastuse süsteemi CVVD, mis kindlustab igal ajahetkel optimaalse soovitud säästlikkuse või jõudluse. CVVT parandab madala survega heitgaaside ümber suunamise süsteemiga (LP EGR) koostöös kütusesäästlikkust. LP EGR suunab osa heitgaasidest tagasi põlemiskambrisse, vähendades NOx-ühendite heitmeid ja jahutades mootorit.

Uut 1,5-liitrist T-GDi mootorit toodetakse koos terve Ceedi mudeliperekonnaga Kia Slovakkia tehases. Uus 1,4-liitrise T-GDi asemikuks loodud Smartstream-tehnoloogiaga mootor pakub madalamaid heitmeid, 160 hj ning seda pakutakse kas 7-käigulise topeltsiduriga automaatkäigukastiga (7DCT) või kuuekäigulise manuaalkäigukastiga (6MT). Uut 1,5-liitrist turbomootorit saab nii pistiku- kui poolhübriidina, samas kui 136 hj diiselmootorit saab ainult poolhübriidina, mis tuleb koos kas intelligentse manuaalkastiga iMT või 7DCT automaatkastiga.

Esmakordselt on ka 1-liitrist turbobensiinimootorit võimalik saada nii poolhübriidkonfiguratsioonis kui DCT-käigukastiga, et pakkuda ostjatele võimalust oma ökoloogilist jalajälge veelgi vähendada. Vastavalt mudelile, keretüübile ning valitud jõuülekandele võimaldab hübriidtehnoloogia kasutuselevõtt Ceedi mudeliperekonna heitmeid NEDC 2.0 kombineeritud tsükli järgi kuni 10% vähendada. Mis kõige tähtsam – poolhübriidtehnoloogia kasutuselevõtt kasvatab kütuse- ja keskkonnasäästlikkust ilma jõudlust ohvriks toomata.

Poolhübriidmudelitel kasutatakse kuuekäigulise topeltsiduriga DCT käigukastiga ühendatud 1,6-liitrist GDi bensiinimootorit, mille võimsus on 141 hj. See ajam on Ceedi perekonnas uus – 8,9 kWh akupakk võimaldab ühe laadimisega läbida emissioonivabalt 57 km, mis on näiteks linnasõiduks ideaalne.

Tippmudel GT saab ainsana 1,6-liitrise T-GDi bensiinimootori, millel on ka ainulaadne hääl. Bensiinimootori 204 hj jõuavad teele läbi 7-käigulise topeltsiduriga DCT käigukasti.

Sõidukogemust saab sättida juhi meeleolule ja teeoludele veelgi vastavamaks käiguvahetuslabade ning kolme sõidurežiimi abil: Eco, Comfort ja Sport. GT sportrežiim on seadistatud täpselt juhi ootustele vastavaks.

Ceedi diiselmootoriga poolhübriid on üks esimesi Euroopas müügile jõudvaid mudeleid, mis on varustatud Kia uue vaid poolhübriidmudelitele pakutava intelligentse manuaalkäigukastiga iMT. Elektrooniline siduripedaal suurendab poolhübriidi kütuse- ja keskkonnasäästlikkust, säilitades samas klassikalise manuaalkäigukasti kasutuskogemuse.

Ceedi pakutakse lisaks ka tavapärase kuuekäigulise manuaalkäigukasti või populaarse topeltsiduriga DCT-käigukastiga, mida saab kas kuue- või seitsmekäigulisena.

Uuendatud Ceedi mudelite tootmine algab augustis Zilinas, Slovakkias Kia Euroopa tehases ning need jõuavad müügile aasta viimases kvartalis.