Kia on teinud ajalugu, seades uue ülemaailmse standardi täiselektriliste sõidukite sõiduulatuse (AER) kategoorias. Kia PV5 Cargo, margi esimene spetsiaalselt loodud elektriline tarbesõiduk (eLCV) ja osa uuenduslikust Platform Beyond Vehicle (PBV) tootesarjast, on ametlikult püstitanud GUINNESSI MAAILMAREKORDI™. Suurim vahemaa, mille on ühe laadimisega läbinud kerge akutoitel elektriline kaubik maksimaalse koormusega, on nüüd 693,38 km (430,84 miili).
Rekordkatsel kasutati neljaukselist PV5 Cargo Long Range versiooni, millel on 71,2 kWh aku ja maksimaalne lubatud kandevõime 665 kg. Auto läbis ühe laadimisega 693,38 kilomeetrit, seades uue etaloni efektiivsuse ja vastupidavuse osas elektriliste kergete tarbesõidukite (eLCV) segmendis. Rekordsõit toimus 30. septembril 2025 reaalse elu tingimustes Saksamaal Frankfurti põhjaosas avalikel teedel.
„Kuigi Kia on tarbesõidukite turul alles uus tegija, on see rekord tõestuseks meie esimese PBV-mudeli mitmekülgsusest ja uuenduslikkusest ning näitab, et oleme teistele tootjatele tõsised konkurendid,“ ütles Marc Hedrich, Kia Euroopa president ja tegevjuht. „On kõnekas fakt, et suur osa meie sihtrühmast saaks kaubiku selle versiooniga töötada peaaegu kaks täispikka tööpäeva ühe laadimisega. PV5 ühendab tervikuks efektiivsuse, paindlikkuse ja nutika ühenduvuse.“

Rekord tõestab Kia PV5 praktilisust igapäevaelus
Rekordsõidu marsruut kavandati hoolikalt, et see kajastaks logistika igapäevast reaalsust. 58,2 kilomeetrine ring kulges linnas ja linna lähistel ning PV5 Cargo pidi toime tulema valgusfooride, ristmike, ringristmike ja tüüpilise linnaliiklusega, ehk sõitma samades tingimustes, millega autojuhid iga päev kokku puutuvad.
Lisaks pidi kaubik korduvalt sõitma ligikaudu 370 meetrist tõusu. Sama ringi läbiti 12 korda, kogu aeg täiskoormusega, kuni sõiduk lõpuks kaheteistkümnenda ringi lõpus seiskus. Sõitmine neis nõudlikes tingimustes rõhutab PV5 Cargo suurepärast tõhusust ja töökindlust.
Insenerid on pööranud palju tähelepanu praktilise kasutusmugavuse maksimeerimiseks. PV5 on usaldusväärne lahendus kestlikuks linnaliikuvuseks, tegemata järeleandmisi jõudluses.
Rekordipüstitajad
Rekordsõidu ajal olid PV5 roolis George Barrow, tunnustatud autoajakirjanik, kes on spetsialiseerunud kaubikutele, ja Christopher Nigemeier, Hyundai Motor Europe Technical Centeri (HMETC) vaneminsener. Autojakirjanikul on üle 15 aasta kogemust kergete tarbesõidukite (LCV) kajastamisel. Alates 2016. aastast on ta rahvusvahelise aasta kaubiku konkursi (IVOTY) žüriiliige, esindades Ühendkuningriiki. Nigemeieril on mehaanikainseneri teaduskraad ja ta kuulus PV5 arendustiimi.
„Mul on tõeliselt hea meel, et sain olla osa GUINNESSI MAAILMAREKORDI™ saavutamisest. See oli nõudlik, kuid unustamatu teekond,“ ütles Barrow. „Mind hämmastas tõsiselt, kui suur on Kia PV5 sõiduulatus: peaaegu 700 kilomeetrit ühe laadimisega ja täiskoormaga. See on suur saavutus ning mul on tunne, et seda rekordit pole lihtne ületada. PV5 ja Christopher olid suurepärased meeskonnakaaslased ning mul on uhke tunne olla osa rekordsõidust, mis nihutab elektriliste kaubikute piire.“
„Insenerina oli see väljakutse minu jaoks nii tehniline kui ka isiklik,“ ütles Christopher Nigemeier, Hyundai Motor Europe Technical Centeri vaneminsener. „George’il on kaubikute testimistest saadud hindamatu sõidukogemus, minu eeliseks on põhjalik teadmistepagas PV5 jõuallikast. Meil kujunes omavahel sõbralik võistlus – kes suudab igast kilovatt-tunnist kõige rohkem välja pigistada. Lõpuks avaldas meile mõlemale suurimat muljet just sõiduk ise.“
Rekordsõidu ettevalmistus
Rekordsõit oli hoolikalt ette valmistatud. TÜV-i inspektorid jälgisid laadimisprotsessi ning kinnitasid, et sõiduk vastab kaalunõuetele. Sõit salvestati GPS-jälgimise ja kabiinis olnud kaamerate abil. Enne starti laaditi PV5 aku 100 protsendini, seejärel plommiti laadimisluuk ja kaubaruum kuni 22 tundi ja 30 minutit väldanud teekonna lõpuni.
Esimene esindaja Kia PBV-perekonnas
Esimese mudelina Kia PBV-perekonnas on PV5 ehitatud uuenduslikule E-GMP.S platvormile (Electric-Global Modular Platform for Service) ja loodud modulaarse nn ehitusklotsi kontseptsiooni alusel. Selline paindlikkus võimaldab mitut erinevat konfiguratsiooni – Cargo, Passenger, Chassis Cab ja Wheelchair Accessible Vehicle – et rahuldada laia valikut ettevõtete ja eraisikute vajadusi.
PV5 Cargo versioonil on kuni 4,4 kuupmeetrit kaubaruumi (L2H1 konfiguratsioonis; L2H2 versioonil, mis tuuakse turule järgmisel aastal, on veelgi suurem mahutavus) ja kuni 790 kilogrammi kandevõimet. Kliendid saavad valida mitme akuvariandi vahel: 51,5 kWh, 71,2 kWh ja tulevikus 43,3 kWh, mis on kohandatud vastavalt töövajadustele.
GUINNESSI MAAILMAREKORDIGA™ rõhutab Kia oma püsivat pühendumust uuenduslike, tõhusate ja praktiliste lahenduste arendamisele. Rekordi püstitanud Kia PV5 Cargo on alates 18. novembrist väljas Solutransi messil Lyonis (EurExpo), 5. hallis, stendis C130.
